Epleslang

Design av nettsider, etikett og identitet for trykte og digitale flater

Design: Jannicke Sætre, Kim René Teige og Ketil Christensen

Epleslang er en sosial entreprenørskaps-bedrift som produserer bærekraftig eplemost laget av overskuddsepler fra hager i Oslo. De ønsket å tilby mennesker med nedsatt funksjonsevne og unge som ønsket arbeidserfaring en mulighet til å delta i innhøsting, etikettering og pakking av eplemosten. Vi hjalp Epleslang med å utvikle deres visuelle identitet, inkludert logo og en leken etikett for deres eplemost.

Epleslang-etiketten

Navnet Epleslang var startpunktet for ideen om en hånd som plukker et eple i en hage midt i Oslo, illustrert på etiketten og videreutviklet til deres distinkte logo.

Skisse av logo for Epleslang
Bilde av en flaske med Epleslang, og en avis som sier at Epleslang er best i test
Epleslang-etiketten

For å nå ut til flest mulig, trengte Epleslang en seriøs nettside som kunne presentere deres budskap for samarbeidspartnere, støttespillere, hageeiere og kunder. Vi hjalp Epleslang med å utvikle en responsiv nettside som ble nøye gjennomgått og forenklet for å øke brukervennligheten.

Forhåndsvisning av Epleslang sin nettside

Vi er glade for å ha vært en del av Epleslangs historie og støttet dem med deres visuelle kommunikasjon i startfasen, som var en del av deres vei til å bli kåret til årets sosiale entreprenør i 2013.

Grunderene av Epleslang smaker på sitt produkt